Menu

FAQ toegangsbeleid

VVV antwoordt op meest gestelde vragen

Na een voetballoze periode van bijna 5 maanden smacht iedereen naar het begin van de competitie en het bezoeken van
Covebo Stadion - De Koel -. Dat blijkt wel uit het overweldigend aantal reacties en aanvullende vragen die we als club kregen naar aanleiding van de communicatie over het toegangsbeleid eerder vandaag.

Graag lichten we in deze ‘Frequently Asked Questions’ (FAQ) één en ander toe met betrekking tot het toegangsbeleid bij thuiswedstrijden in Coronatijd.

Zijn er staanplaatsen in het stadion
Volgens de protocollen vanuit de KNVB en de richtlijnen van het RIVM, is het niet toegestaan om staanplaatsen in het stadion te handhaven in Coronatijd. Iedereen dient op een vaste tribunestoel te zitten.

Mag ik met familie of vrienden naast elkaar zitten?
Volgens de richtlijnen van de KNVB en het RIVM mogen alleen volwassenen uit hetzelfde huishouden naast elkaar zitten. Tussen overige volwassenen moet altijd 1,5 meter afstand worden gehouden, ook als dit familieleden uit verschillende huishoudens betreft. Dat betekent dat in het stadion alleen seizoenkaarthouders uit hetzelfde huishouden naast elkaar mogen zitten.

Waarom moet ik me als huishouden inschrijven?
Om de capaciteit zo hoog mogelijk te maken vragen we ieder huishouden zich te registreren, zodat we de capaciteit van onze familievakken zo optimaal mogelijk kunnen benutten.

Het registreren van je huishouden hoeft maar één keer plaats te vinden. Gebruik hiervoor dit formulier.

Wat is de capaciteit van de publiekstribunes in Covebo Stadion - De Koel - tijdens de Coronaperiode?
Onder normale omstandigheden bedraagt de totale capaciteit van het stadion 8.000 plaatsen. Dit is inclusief Businesstribune en uitvak. Dat betekent dat er op de publiekstribunes in totaal 6.050 personen kunnen plaatsnemen.

In Coronatijd liggen de zaken heel anders. Volgens de richtlijnen en de protocollen van het RIVM en de KNVB moeten we 1,5 meter afstand bewaren tussen volwassenen die niet uit hetzelfde huishouden komen. Dat betekent dat we in het slechte geval in totaal nog 1.063 plaatsen over hebben op de publiekstribunes. Afhankelijk van het aantal huishoudens kan dit aantal naar boven worden bijgesteld. De totale maximale capaciteit op de publiekstribunes ligt op +/- 1.300 personen.

Om de stadioncapaciteit zo groot mogelijk te maken, hebben we stoelen gemonteerd op de staantribune (O) én in het uitvak.

We hebben tevens gekeken naar verdere mogelijkheden tot uitbreiden van de stadioncapaciteit door het plaatsen van noodtribunes. De hoge extra kosten hiervan zouden grote impact hebben op de financiële huishouding van de club.

Waarom geeft VVV-Venlo ‘Golde supporters’ (mensen die hebben afgezien van een tegemoetkomingsregeling) geen voorrang?
Iedereen die in deze bizarre tijden een seizoenkaart heeft gekocht steunt de club. Feit is wel dat ook alle seizoenkaarthouders het volledige bedrag hebben betaald voor zijn of haar seizoenkaart. Alle seizoenkaarthouders hebben daarmee gelijke rechten om een zelfde aantal thuiswedstrijden te kunnen bezoeken, ongeacht de gekozen tegemoetkoming.

Vindt er losse ticketverkoop plaats?
Er worden geen losse tickets verkocht. Wij doen ons best om zoveel mogelijk seizoenkaarthouders onze thuiswedstrijden te laten bezoeken. Ook bij topwedstrijden vindt er géén losse ticketverkoop plaats.

Waarom moet ik als seizoenkaarthouder iedere thuiswedstrijd een plaats in het stadion claimen?
Er vindt geen losse ticketverkoop plaats. Echter zijn wij verplicht om de 1,5 meter richtlijn in acht te nemen én iedere bezoeker te registeren per thuiswedstrijd. Wij moeten onze seizoenkaarthouders dan ook vragen om een los ticket te claimen (gratis) via onze online shop, zodat we exact weten welke seizoenkaarthouder op welke plaats in het stadion zit.

Kan ik op mijn eigen stoel plaatsnemen tijdens de thuiswedstrijden van VVV-Venlo?
Dit is helaas niet mogelijk, omdat wij rekening dienen te houden met de 1,5 meter richtlijnen vanuit KNVB en RIVM. Wij zullen trachten iedereen zo dicht mogelijk bij zijn of haar eigen stoel te plaatsen. Wij zullen dit inregelen door middel van een ‘bestelschema’ waarbij seizoenkaarthouders per prijscategorie de kans krijgen om een plek te claimen.

Waarom kan ik maar één topwedstrijd (Ajax óf Feyenoord-thuis) bezoeken voor de winterstop?
Ook voor topwedstrijden geldt dat er geen losse ticketverkoop plaatsvindt. Echter omdat wij dit ook zo eerlijk mogelijk willen doen én maar ongeveer de helft van de seizoenkaarthouders kunnen faciliteren per wedstrijd, kiezen we ervoor om seizoenkaarthouders die de wedstrijd tegen Ajax bezoeken géén toegang te geven voor de wedstrijd tegen Feyenoord. De groep seizoenkaarthouders die niet naar Ajax kon komen, kan wel naar de thuiswedstrijd tegen Feyenoord komen.

Seizoenkaarthouders moeten ook voor deze topwedstrijden een los ticket claimen zoals bij de overige thuiswedstrijden.

Heb je een los ticket voor de wedstrijd tegen Ajax besteld, dan blokkeert het systeem automatisch de thuiswedstrijd tegen Feyenoord.

Wat houdt de gezondheidscheck in?
Onze gastheren en gastvrouwen zullen alle bezoekers bij het betreden van het stadion enkele gezondheidsvragen stellen, geheel volgens de richtlijnen van het RIVM.

Worden mensen achteraf nog gecompenseerd?
We zijn in mei 2020 begonnen met de verkoop van seizoenkaarten, zonder precies te weten hoe de Coronasituatie zich zou ontwikkelen én daarmee hoe het nieuwe seizoen eruit zou komen te zien. Van tevoren hebben we er daarom voor gekozen om de keuze bij de (potentiële) seizoenkaarthouder te leggen door het aanbieden van diverse tegemoetkomingsregelingen. Er wordt daarom achteraf niet meer gecompenseerd.

Waarom gaat de seizoenkaartverkoop nog steeds door?
Voor iedereen geldt: we leven in een moeilijke tijd. Dat is ook de situatie voor VVV-Venlo. De club heeft alle inkomsten hard nodig. We kunnen het ons niet veroorloven om inkomsten mis te lopen. Dat betekent dat iedere seizoenkaarthouder telt!

We willen je bedanken voor de steun en rekenen op je begrip.

mf2