Menu

Catering column: volop in ontwikkeling

vrijdag 23 augustus 2019

"Beste VVV'er.

Zo, dat was Ajax thuis…
Er was ons verteld dat dit misschien wel de drukste wedstrijd van het jaar is. En druk was het!
Vorige wedstrijd was er nog geen koffie en was er niks te eten door omstandigheden. Nu was er wél koffie in alle counters en hebben we met een plaatselijke frituurkoning meerdere snackwagens geplaatst in Covebo Stadion - De Koel -. Ook heel belangrijk: we hadden meer dan genoeg bier in huis gehaald en we waren (bijna) op tijd klaar voor deze dag.

Het was inderdaad druk zoals voorspeld en dat veroorzaakte lange rijen bij het opwaarderen. In verband met de strenge veiligheidseisen rondom deze wedstrijd, was het niet makkelijk om even naar een andere stadionzijde te lopen wanneer de dichtstbijzijnde counter druk was. Daar hebben we met topwedstrijden dus ook mee te maken; veiligheidsissues. Dit betekent dat bepaalde poorten gesloten zijn en daar had vooral de West-tribune last van. Daar is helaas geen ruimte voor een extra counter en daar was het dus druk. De volgende wedstrijd (althans, dat wordt momenteel met de veiligheid besproken) is de poort naar zuid weer open en kan men kiezen uit meerdere counters.

De sfeer in het stadion was goed ondanks de nederlaag. Het verzet van VVV duurde tot de 41e minuut en was daarna gebroken. Wat me opvalt is hoe positief de supporters blijven en, na even door de zure appel heen gebeten te hebben, de nederlaag accepteren zonder veel gemor en gezeur. Dat heb ik in andere stadions écht anders gezien en dat is echt heel positief aan het publiek in De Koel. Hulde!

Opmerkelijk weetje: wij werken in de catering met portofoons. Zo staan we met elkaar in verbinding en kunnen we snel schakelen als dat nodig is. Tijdens de rust en de tweede helft was het zo rustig op mijn portofoon, dat ik twee keer heb gecheckt of ik nog wel verbinding had. Dat is een goed teken! Natuurlijk was het druk bij alle counters, dat zullen we nooit kunnen voorkomen, maar de grootste kinderziektes die aan het licht kwamen tijdens de wedstrijd tegen RKC leken genezen.

Ik kan me voorstellen dat het nooit snel genoeg kan gaan en zeker bij het opwaarderen staan vaak lange rijen. Deze zullen echter sneller verdwijnen als mensen thuis hun seizoenkaart opwaarderen. Voorwaarde hiervoor moet dan wel zijn dat de thuisopwaardering verwerkt wordt en dat het geld op de pas staat. Dat was afgelopen wedstrijd helaas nog niet bij iedereen het geval en daar zijn we met de club over in gesprek. Ik begreep dat er een storing was en daardoor niet alle opwaarderingen waren bijgeschreven. Dat is natuurlijk super vervelend. Er wordt door VVV hard aan gewerkt om dit voor elkaar te krijgen.

Al met al ben ik dus gematigd tevreden over de wedstrijd tegen Ajax. Het personeel moet zeker nóg beter worden, de teams in de counters moeten nóg beter op elkaar ingespeeld raken en de handelingssnelheid moet echt nóg meer omhoog (ik besef me terdege dat ik nu klink als een voetbaltrainer). Toch heb ik er alle vertrouwen in dat we de komende weken en maanden de juiste stappen gaan zetten om jullie nóg beter van dienst te zijn.

Ook in de businessruimtes heb ik gezien dat we er nog lang niet zijn. Ook daarvoor gelden dezelfde ontwikkelingsdoelstellingen. Beter tappen, sneller werken, minder rommel in de ruimtes bijvoorbeeld. Ik heb daarnaast nog veel meer punten voor ons ter verbetering, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien. Daar hebben we het namelijk samen met de club al uitgebreid over gehad in een zeer constructieve vergadering.

We zijn dus volop in ontwikkeling bij en met VVV-Venlo. Ik voel dat we stappen zetten, maar ik blijf uiterst kritisch op hetgeen we neerzetten.
Nu hebben we een adempauze tot aan de volgende wedstrijd. Maar geloof me; deze gaan we ten volle benutten om er straks weer een stuk beter voor te staan!"

 

Tijl
Operations & Hospitality
YveY VVV-Venlo

mf2