Menu

Het geel/zwart rondom Fortuna Sittard

maandag 12 november 2018

Het ‘kampioenschap van Limburg’ is in Venloos voordeel beslecht. Promovendus Fortuna Sittard, sterk begonnen aan het seizoen, werd met een 3-2 nederlaag naar huis gestuurd in de wedstrijd die mede mogelijk was gemaakt door de sponsors van de wedstrijd, Kreuze Telecom en Masita. VVV had de klus vroegtijdig moeten klaren. Nu was het in de slotfase toch nog even billen knijpen, maar de goal van Ralf Seuntjens en de twee treffers van Peniel Mlapa waren voldoende. En dat voor meer dan 7.500 toeschouwers: lekker hoor! Dat vonden ook de ondernemers die aanwezig waren nadat ze de Midden-Limburgse Businessavond hadden bijgewoond.

De KoelKids stonden weer paraat om hun helden te begeleiden naar de aftrap. Dit keer waren dat Vinnie Steeghs, Sem Schoenmakers, Jack Klein Herenbrink, Bram Steenhuis, Isabel Steenhuis, Indy Driessen, Jente Wekenborg, Kyan Eijkelhardt, Tom Groetelaars, Kas Vervoort en Siem Wortelboer. De mascottes waren Sem Cremers en Noud Sassen, de vlaggendragers waren dit keer Bjorn Vervoort en Kenzo Muns.

Amy van Rooy was Fan of the Match. Ze heft een lastige tijd achter de rug. Haar oude school sloot de deuren, op de nieuwe werd ze een tijd lang gepest. Bovendien bleek ze een ernstige vorm van dyslexie te hebben. Op school krijgt ze eens per week dyslexiebehandeling en het huiswerk dat ze krijgt maakt ze altijd zonder morren. Het resultaat is dat ze met sprongen vooruit is gegaan! Zelfs zoveel dat ze over kon naar groep 6. Daarom was het dik verdiend dat ze tegen Fortuna Fan of the Match mocht zijn.

VVV begon moeizaam tegen Fortuna. Sterker nog, pas nadat de gasten op voorsprong kwamen, schrokken de geelzwarten wakker. De achterstand was van korte duur en bij rust omgebogen in een 2-1 voorsprong. In de rust namen Sintano Helwegen, Yildert Kuijpers, Stef van Thoor, Ryan Verstappen en Koen Vrinzen namens partnerclub VV SNA/Conventus’03 deel aan het Sport 2000 Latje Trappen. Ze deden dat met veel succes. Met vijf treffers namen ze de leiding in het tussenklassement. Yildert ( 2 ), Stef ( 2 ) en Ryan ( 1 ) waren goed voor 5 punten. Yildert is met 4 punten ook de nieuwe leider in het individuele klassement.

In de pauze werd ook ‘Das verrückte 2 Brüderspiel’ weer gedaan, waarbij één supporter blij werd gemaakt met een waardebon van € 50,-. Bovendien werden drie supporters blij gemaakt met een artikel uit de unieke kledinglijn die VVV-Venlo in samenwerking met Calico Jack heeft ontwikkeld. En er werden door Z@ppsport opnames gemaakt van een latjetrap door vijf spelers van VVV O13. Die worden binnenkort op televisie uitgezonden.

De tweede helft was goed en wel begonnen toen VVV via Peniel Mlapa op 3-1 kwam. Toen Fortuna kort voor tijd 3-2 maakte, werd het toch nog spannend, maar de drie punten bleven in Venlo. Met de vijfde plaats op de ranglijst als prachtige beloning. Het gevolg was dat het nog lang onrustig was in de Rabobank BusinessLounge en het Lindeboom VVVoetbal Café. Mede dankzij cateringpartner Cabooter Facility. En natuurlijk door de live muziek van Fenix in de Rabobank Venlo BusinessLounge en het optreden van Bjorn en Mieke en DJ Basje Basman in het Lindeboom Voetbalcafé.

Peniel Mlapa werd mede dankzij zijn twee belangrijke treffers uitgeroepen tot MediaMarkt Man of the Match. Wedstrijdbalsponsor was AS Creation en Aanvoerdersbandsponsor was De Limburger. Na afloop van de wedstrijd werd een klein meisje dat ernstig ziek is door de feestvierende selectie even in het zonnetje gezet. Namens spelers, staf, directie en personeel: van harte beterschap!

Volgende week is er vanwege de interlands van Oranje tegen Frankrijk en Duitsland even geen competitievoetbal. Maar op 25 november is het weer in Seacon Stadion De Koel te doen wanneer AZ op bezoek komt. De inzet die dag: de vijfde plaats in de Eredivisie. En wie had dat voor dit seizoen durven dromen…

CLUBLIEFDE #ISVVV

mf2