Menu

Inloggen met iDIN

vrijdag 18 oktober 2019

Vanaf maandag 21 oktober, wordt er bij je eerste ticketbestelling op Mijn VVV gevraagd om je account te verifiëren met iDIN. Oftewel, eenmalig inloggen met je bankgegevens, zodat wij gegarandeerd zijn van de juistheid van jouw NAW-gegevens. Jouw bankgegevens worden niet met ons gedeeld. Dit moet uiteindelijk de veiligheid en het bestelproces ten goede komen. Dit geldt overigens niet voor onze seizoenkaarthouders.

Maar wat is iDIN en hoe werkt dat?

Wat is de iDIN check?
iDIN is een nieuwe dienst van de Nederlandse banken waarmee consumenten gemakkelijk online gegevens kunnen delen. iDIN gebruikt de vertrouwde en veilige inlogmethode van de eigen bank. Zo kan online identificatie nu zowel zeer betrouwbaar als gebruiksvriendelijk zijn.

Met de iDIN check worden de bij een account ingevulde gegevens gecontroleerd met de bij jouw bank bekende gegevens (naam, adres, geslacht en geboortedatum). Steeds meer webwinkels maken gebruik van de iDIN check. De controle is éénvoudig en snel uitvoerbaar en vindt slechts eenmalig plaats.

Hoe werkt het?
iDIN lijkt op de manier waarop je internetbankieren gebruikt.

  • Je logt in je MijnVVV-omgeving of op onze ticketshop;
  • Bij het kopen van tickets of een Clubcard word je gevraagd om je account met iDIN te verifiëren.
  • Je kiest iDIN en selecteert de bank waar je jouw bankzaken online regelt;
  • Je wordt naar het iDIN-startscherm van jouw bank geleid;
  • Je logt in met het inlogmiddel van uw bank, zoals bijvoorbeeld een Rabobank scanner;
  • Je ziet een overzicht van jouw gegevens en klikt op akkoord;
  • Je wordt teruggeleid naar je MijnVVV-omgeving;
  • Het kaartverkoopproces daarna blijft onveranderd. Jij kunt nu kaarten kopen!

Let op: iDIN werkt nog niet via de VVV-Venlo app. Voordat je kaarten kan kopen via de app, vragen we je eerst om je account met iDIN te verifiëren via MijnVVV. Dit kan door middel van het kopen van kaarten. Naderhand koop jij wel weer heel eenvoudig tickets via de app. Dit is een tijdelijk probleem en er wordt hard aan gewerkt om ook dit zo snel mogelijk gereed te hebben.

Waarom?
De grote vraag is nu waarom wij jou vragen eenmalig in te loggen met iDIN. Dit heeft te maken met verschillende redenen om het kaartverkoopproces makkelijker en veiliger te maken. Zo moet iDIN bijdragen aan:

Het eenvoudiger maken van het Clubcard-proces.
Voor een aantal thuiswedstrijden geldt een Clubcardverplichting, opgelegd vanuit de KNVB, van 1:1, 1:2 of 1:4. Dat betekent dat jij een Clubcard aan moet schaffen online of in onze Fanshop om kaarten te bemachtigen voor thuiswedstrijd van VVV-Venlo. De iDIN verificatie moet ervoor zorgen dat de Clubcard-verplichting bij zo min mogelijk wedstrijden geldt. In de toekomst willen wij er naar toe dat iDin de vervanger wordt van de Clubcard.

Doordat je je hebt geïdentificeerd via iDIN zijn wij gegarandeerd van de juistheid van jouw gegevens. Hierdoor is het voor ons mogelijk om jouw kaarten te laten kopen voor wedstrijden waar officieel een clubkaartverplichting geldt. Op deze manier kunnen wij een extra stukje service verlenen naar mensen die een wedstrijd van VVV-Venlo willen bezoeken.

De veiligheid van mensen in het stadion
Door middel van iDIN kunnen er geen valse gegevens meer verstrekt worden en nep-accounts eenvoudig uit ons systeem gefilterd worden. Dat betekent dat wij altijd weten wie er kaarten kopen en kunnen we in gevallen van onreglementair gedrag de juiste mensen achterhalen.

Minder uitsupporters in de thuisvakken
Het zal altijd zo blijven dat er enkele uitsupporters in de thuisvakken zitten, zeker bij de topwedstrijden. Wij kunnen namelijk aan de buitenkant niet zien of iemand uit deze regio voor onze mooie club is, of toch voor een club uit de traditionele top 3. Echter proberen we door middel van iDIN de uitsupporters te identificeren en waar nodig ook te weren.

mf2