Menu

Successtory: Zuidlease en Bundeling

maandag 2 maart 2020

‘’Zonder tussenkomst van VVV-Venlo was onze relatie nooit tot stand gekomen’’

Op naar nummer drie! De succesverhalen volgen zich inmiddels in hoog tempo op. In deze editie hebben we dan ook weer een samenwerking te pakken die, met VVV-Venlo als verbindende partij, zijn vruchten afwerpt. Aan de ene kant Zuidlease, al bijna dertig jaar lang de specialist in mobiliteitsoplossingen voor de zakelijke markt in Limburg & Noord-Brabant. Aan de andere kant Bundeling, een app die een sociaal platform vormt voor alle communicatie die er speelt binnen welke organisatie dan ook. De relatie tussen beide bedrijven ontstond via het VVV-Venlo Netwerk. Hoe? Dat lichten we toe in deze successtory.

Sinds november 2018 is hij werkzaam als accountmanager bij Zuidlease. De 43-jarige Marcel Idink, die geniet van zijn huidige functie bij ‘De leasemaatschappij van het Zuiden’: ‘’Vanaf mijn start bij Zuidlease voelde ik mij helemaal op mijn plek qua bedrijfscultuur, werkzaamheden en de diversiteit aan klanten. In het verleden, in de interieurbranche, leverde ik altijd maatwerk. Ondertussen weet ik dat dit in de leasebranche ook mogelijk is. Het belangrijkste vind ik, dat ik als het ware schouder aan schouder kan gaan zitten en samen met de klant kan gaan zoeken naar de wensen en behoeften om deze vervolgens ook te faciliteren.’’

Aan de overkant zit de 32-jarige Bjorn Poels, commercieel directeur bij Bundeling. De app is ooit ontworpen om organisaties te ontlasten op het gebied van communicatie en informatievoorziening. Het bedrijf is de laatste jaren ontzettend snel gegroeid, zo vertelt Poels: ‘’We zijn in de laatste 2,5 jaar uitgegroeid van tientallen klanten tot ruim vierhonderd klanten. We zijn veel actief in de voetballerij, maar het is daarmee niet meteen onze grootste branche. Toch is voetbal wél mooi om Bundeling onder de aandacht te brengen bij sponsoren van clubs, die vaak ook nog eens lid zijn bij meerdere businessclubs en een beslissersrol hebben bij een bedrijf.’’

Twee personen die het fijn vinden om te sparren met hun relaties en die graag de wensen en behoeften van de klant willen realiseren. Het contact tussen beide bedrijven ontstond via het VVV-Venlo Netwerk, vertelt Poels. ‘’Via het VVV-Venlo Netwerk kwam ik erachter dat Zuidlease sponsor was bij VVV. Dat vond ik ten eerste wel een vereiste. Daarna werd ik al vrij snel met Marcel in contact gebracht en hebben we vervolgens zowel de leasemogelijkheden als de Bundeling-app besproken. Uiteindelijk zijn we vrij snel tot elkaar gekomen en momenteel gebruikt Zuidlease de Bundeling-app als interne communicatietool en rijden wij met auto’s die via Zuidlease worden geleased’’.

Idink is ook erg tevreden over de gang van zaken en over de app, die inmiddels wel is ‘ingeburgerd’ in zijn organisatie. ‘’In een organisatie is het gebruik van zo’n app natuurlijk een gewenningsproces om uiteindelijk dat platform te zien als communicatiemiddel. Inmiddels zijn we wel op een punt gekomen dat iedereen binnen het bedrijf weet waar hij of zij moet zijn. Het is bijvoorbeeld veel efficiënter dat een nieuwsbrief verschijnt in die app, in plaats van in je mailbox. Ervaring leert namelijk dat de nieuwsbrief vervolgens niet wordt bekeken omdat andere mails meer prioriteit hebben’’.

Ook Poels heeft profijt van de samenwerking met Zuidlease, wat momenteel behelst dat Bundeling enkele auto’s leaset bij Idink: ‘’De lijnen zijn ontzettend kort en daar geniet ik van. Als ik bel of mail om iets te regelen krijg ik dezelfde dag nog reactie en een dag later staat bij wijze van spreken de auto voor de deur. Wij rijden natuurlijk heel veel kilometers door Nederland, België en Duitsland, dus voor ons is het van belang dat we een goedwerkende auto hebben en dat we snel kunnen schakelen mochten er problemen zijn. Dat werkt perfect!’’

Beide heren zijn dan ook ontzettend tevreden over hun deelname aan het VVV-Venlo Netwerk: ‘’Een groot deel van onze klanten binnen de regio Venlo komen wij tegen tijdens activiteiten van VVV. Voor of na de wedstrijd zit je bijvoorbeeld met eigen partners in dezelfde ruimte en drink je samen een biertje. Zo is het op een laagdrempelige manier mogelijk om elkaar aan te spreken. Daar kom je dan op een later tijdstip in die week op terug. Relatiebeheer is voor ons ontzettend belangrijk en dat wordt moeilijker zonder het VVV-Venlo Netwerk’’, licht Idink toe.

Volgens Poels was de relatie tussen Zuidlease en Bundeling dan ook nooit ontstaan zonder tussenkomst van VVV-Venlo: ‘Wij vinden het prettig om dit soort relaties aan te gaan met bedrijven die ook netwerkpartner zijn van VVV. Zo heb je ook tussen ‘de bedrijven door’ wat vaker contact en wordt de relatie alleen maar sterker. Daarnaast wil ik ook VVV complimenteren met de wijze waarop het hier geregeld is. Natuurlijk wordt er ook wel eens gekeken naar de beperkingen waar VVV met het stadion en haar faciliteiten mee te maken heeft. Het liefst heb je natuurlijk de beschikking over vijftig skyboxen. Echter moet je roeien met de riemen die je hebt en dat gebeurt erg goed in De Koel’’, looft Poels.

De faciliteiten die VVV ter beschikking stelt, stemmen ook Idink tevreden: ‘’Voor ons is de aanwezigheid en de zichtbaarheid van onze eigen organisatie het belangrijkste. Ruimtes en bijbehorende mogelijkheden worden hier in het stadion en bij netwerkactiviteiten allemaal gefaciliteerd. Wij moeten daar als bedrijven gebruik van maken. Dat hebben we, hoe je het wendt of keert, toch zelf in de hand.’’

Belangrijk binnen zo’n netwerk is toch ook dat er plezier wordt gemaakt: ‘’Natuurlijk moeten er inhoudelijk activiteiten georganiseerd worden, maar ook een voetgolftoernooi of een leuke trip naar een ijshockeywedstrijd zijn goed om te netwerken. Op deze events blijf je in die informele sfeer en ik denk dat dat vaak de kracht is van een goed netwerk’’, sluit Poels af.

mf2