Alles heej is VVV! De Koel! De Club! De Kleure!
Vrijdag 10 Maart 2023

Frank Hermans: "VVV-Venlo zet strategisch in op een aansluiting met het Duitse netwerk en is daarin uniek"

Op het moment dat we hier samenzitten voor dit gesprek ben ik al 29 jaar aan boord bij Seacon Logistics.  Voorheen werkzaam als Director Forwarding & Transport en tegenwoordig als CSO wereldwijd verantwoordelijk voor het commerciële aspect van onze organisatie. In beide functies was ik overigens verantwoordelijk voor sponsoring en daarmee ook direct betrokken bij VVV-Venlo.

Wij zijn al sinds 1996 verbonden aan VVV-Venlo en sinds 2007 zelfs als hoofdsponsor. Mede door onze eigenaar Hai Berden die altijd al een actieve rol heeft gehad binnen de club. Eerst als speler in de jeugd en later succesvol gepolst voor sponsor, stadionbouwer, voorzitter en nu ambassadeur. Vandaar ook de op één-na-langstlopende hoofdsponsorverbintenis van Seacon in het betaald voetbal. VDL collega-sponsor bij VVV was ons één jaar voor bij naaste buur FC Eindhoven (hoofdsponsor sinds 2006). Die verbinding met VVV doen we met veel plezier, ik ben van mening dat voetbal en business verbindt. Waar ik wereldwijd ook kom, Japan, Singapore of Dubai, iedereen heeft wel een mening over voetbal en het is een ontspannen opening bij een gesprek.

Wij hebben vol ingezet op CSR, naast duurzaam ondernemen doen we ook iets terug voor de maatschappij. Je doet iets voor de doelgroepen die je ook succesvol hebben kunnen laten groeien. Niet alleen voor VVV-Venlo - uit vooral commercieel oogpunt-, maar ook voor de regionale sport- en cultuurverenigingen waar wij betrokken zijn.

Wanneer we kijken naar het partnerschap met VVV-Venlo hebben we eerst gewerkt aan naamsbekendheid en de activering van ons Seaconmerk. Vooral in de Eredivisieperiode  merkten we ook concreet dat we hoog scoorden op exposurewaarde en naamsbekendheid. De laatste jaren zijn we veel meer gaan inzetten op het netwerk binnen en buiten VVV-Venlo in het betaald voetbal landschap. Dan zie je de kracht van het VVV-netwerk en ga je gezamenlijk aan commerciële doelstellingen werken. VVV-Venlo zet strategisch in op een aansluiting met het Duitse netwerk. Daarin zijn ze uniek en dat is voor Seacon natuurlijk extra van toegevoegde waarde daar we ook gevestigd zijn in Duitsland. 

VVV-Venlo is een club met veel potentie en moet een nog belangrijkere rol spelen. Hiervoor is het naar mijn mening wel van belang om de basis te verstevigen. Een fundering met een modern wedstrijdstadion waarmee je strategisch toewerkt naar je doelstellingen op Eredivisiewaardig niveau. Sponsoren, gasten en bezoekers op een hoog niveau en multifunctioneel faciliteren dat is steeds meer een uitdaging in het huidige stadion.

Mijn hoop en verwachtingen voor 2025 zijn dan ook dat de plannen voor een locatie en een multifunctioneel stadion concreet zijn. Uiteraard spelen we dan ook minimaal om promotie naar de Eredivisie! 

Frank Hermans
CSO Seacon Logistics