
Ik ben Jasper Heesakkers en binnen vidaXL vervul ik de functie als communicatiemanager. In deze rol ben ik voornamelijk bezig met de communicatiestromen intern zodat iedereen op de hoogte is van wat er speelt binnen onze organisatie. Tevens ben ik ook verantwoordelijk voor de regionale communicatie. vidaXL voelt zich verbonden met de regio en daarom steken we hier ook veel energie in.
De shirtsponsoring bij VVV-Venlo is hier een goed voorbeeld van. Er zijn twee redenen waarom wij voor deze sponsoring hebben gekozen. Enerzijds omdat we zichtbaarheid willen creëren en anderzijds omdat vidaXL zich echt wil profileren als een Venloos bedrijf en zich ook wil verbinden aan Venlose netwerken. Een plek op het shirt was voor een logische stap, vidaXL is nu letterlijk zichtbaar verbonden aan VVV-Venlo.
Venlo is ook echt thuis voor ons. Onze pakketjes gaan vanuit Venlo de hele wereld over. Het succes van vidaXL is grotendeels te danken aan de mogelijkheden die we in Venlo hebben gekregen. Iets terugdoen voor de regio en de mensen in de regio vinden we dan ook niet meer dan logisch.
Elke regio en elke stad heeft zijn iconen en zijn trots. Een club als VVV-Venlo draagt natuurlijk ook bij aan de identiteit van de stad. En dergelijke iconen werken heel erg verbindend voor inwoners en bedrijven in Venlo. Om deze reden is de verbinding met VVV voor onze collega’s ook interessant. We kunnen onze collega’s hierdoor een leuke avond bezorgen met een voetbalwedstrijd.
Onze shirtsponsoring is ook positief merkbaar. Misschien een leuk voorbeeld, niet zozeer voor de echte supporters en VVV-Venlo zelf, maar de dag toen VVV thuis met grote cijfers verloor van Ajax hebben wij een enorme stijging gezien van het aantal websitebezoekers. Dit was voor ons direct een bevestiging van wat de kracht van zichtbaarheid bij een voetbalclub kan zijn.
Ondanks dat ik totaal geen voetbalkenner ben, hopen we bij vidaXL van harte dat VVV-Venlo in 2025 weer is gepromoveerd naar de Eredivisie. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat het een club is die financieel gezond is en voldoende steun krijgt uit de omgeving. Een duurzame club met een passend stadion, goede achterban en sterk netwerk.
Jasper Heesakkers
Communicatiemanager vidaXL