Alles heej is VVV! De Koel! De Club! De Kleure!
Dinsdag 19 Maart 2024

Orange Blend: “We vinden het heel mooi om partner én trotse leverancier van VVV-Venlo te zijn”

Orange Blend is al jaren trouwe partner van VVV-Venlo. De in Venlo gevestigde koffieleverancier is een actief en betrokken lid van het VVV-Venlo Netwerk en wil er mede via de samenwerking met de Koelclub voor zorgen dat iedereen in het zuiden van Nederland weet wie Orange Blend is. “Daarmee zijn we op de goede weg.”

De link tussen Orange Blend en VVV is een bijzondere en gaat eigenlijk veel verder terug dan dat de samenwerking loopt, zo blijkt in gesprek met Mohamed Akabbouz, Mayk Vousden en Steffie Koopmans. “Als kleine jongen kwam ik al in Covebo Stadion – De Koel – om wedstrijden van het grote VVV te bezoeken”, weet oprichter en eigenaar Akabbouz nog goed. “Ik heb VVV altijd een warm hart toegedragen en daarom was het voor mij eigenlijk vanzelfsprekend om partner van de club te worden. Op dat moment had de club nog een andere koffieleverancier, maar inmiddels zijn we al een aantal jaar de trotse leverancier in De Koel. Dat vind ik heel erg mooi.” Net als Akabbouz komt ook senior accountmanager Vousden vaak in het stadion als het gezicht van Orange Blend voor de regio. En ook voor Vousden is het bijzonder om in De Koel te komen. “Mijn opa Bob Vousden heeft vroeger bij VVV gespeeld. Tussen 1965 en 1967 speelde hij zeventien officiële wedstrijden en scoorde hij vier keer. Ik ben altijd trots om dat te kunnen vertellen als ik bij VVV ben en in gesprek raak met mensen.”

Uiteraard is ook Koopmans, partnershipmanager bij Orange Blend, een bekende in de Koel. Voordat ze bij Orange Blend aan de slag ging, na een kort avontuur elders, was ze namelijk zes jaar accountmanager bij VVV. Toen het tijd was voor een nieuwe uitdaging kwam ze via het VVV-Venlo Netwerk aan de praat met Akabbouz. “Ik kende Mohamed natuurlijk al vanuit mijn werk bij VVV. Op het moment dat ik op zoek was naar een nieuwe uitdaging ging ik met VVV mee naar Barcelona op een mooie voetbalreis. In Barcelona raakte ik verder aan de praat met Mohamed en zo is het balletje eigenlijk gaan rollen”, vertelt Koopmans, die wordt aangevuld door Akabbouz. “Die reis naar Barcelona was wat mij betreft sowieso een van de leukste businessevenementen die ik bij VVV heb meegemaakt. In dit geval zie je dus ook dat daar echt mooie dingen uit kunnen komen waar je als bedrijf iets aan hebt. Eigenlijk hebben Steffie en ik onze prettige samenwerking ook een beetje aan VVV te danken.”

Actief en betrokken
Het is typerend voor de manier waarop Orange Blend, dat dit jaar het tienjarig bestaan viert, in de samenwerking met VVV staat. Akabbouz is ervan overtuigd dat de businessclub van VVV een perfecte plek is om te netwerken en nieuwe potentiële klanten tegen te komen. “Het is niet voor niets dat we grote bedrijven binnen het netwerk inmiddels van koffie mogen voorzien. Denk daarbij aan Seacon Logistics, Belden, Personato en Bundeling.” Het is echter niet zo dat nieuwe klanten zomaar aan komen waaien in de businessruimtes van De Koel, weet ook Vousden. “We zijn een enorm actief lid van de businessclub. Eigenlijk is er bij elk evenement van VVV wel iemand van ons aanwezig. Als ik het zelf niet ben, dan is het wel Mohamed of Steffie. Daarnaast doen we verschillende activaties waarmee we goed zichtbaar zijn. Op die manier proberen we ervoor te zorgen dat iedereen binnen het VVV-Venlo Netwerk weet dat Orange Blend staat voor eindelijk lekkere koffie op het werk.”

Steeds meer naamsbekendheid
Datzelfde probeert Orange Blend ook buiten de muren van De Koel voor elkaar te krijgen, zo vertelt Koopmans. “We richten ons echt op bedrijven in de provincies Noord-Brabant en Limburg. Het doel is dat iedereen in die regio van ons heeft gehoord en weet waar Orange Blend voor staat: eindelijk lekkere koffie op het werk! In de regio Venlo kent iedereen ons ondertussen wel, mede door de samenwerking met VVV en doordat we in Venlo gevestigd zijn. Buiten deze regio liggen nog wel kansen om nog bekender te worden. Daar werken we hard aan en ik denk dat we daarmee goed op weg zijn.” Orange Blend richt zich dus op een specifieke regio én op een specifieke doelgroep. “We richten ons echt op het bedrijfsleven”, zegt Akabbouz, die ziet dat Orange Blend de afgelopen jaren flink is gegroeid. “Eerst hadden we voornamelijk kleinere bedrijven als klant, maar inmiddels zijn we ook koffieleverancier van hele grote instellingen en bedrijven zoals bijvoorbeeld Seacon. De afgelopen twee jaar zijn we gegroeid van twintig medewerkers naar veertig medewerkers. Dat geeft wel aan dat we op de goede weg zijn.”

foto_orangeblend2.jpg

Totaalplaatje
De grote vraag aan Akabbouz is dan natuurlijk waar die groei vandaan komt. “Ik denk dat het komt doordat we steeds bekender worden, maar zeker ook door onze persoonlijke aanpak en manier van werken. Onze diensten zijn namelijk erg uitgebreid, waarmee we het totaalplaatje aan kunnen bieden. Klanten kopen of huren onze koffiemachines niet alleen, maar wij onderhouden deze ook en zorgen voor alle ingrediënten voor de koffie en warme drank voorziening. We ontzorgen onze klanten omtrent alles wat met de duurzame koffiecorner te maken heeft. We zorgen er altijd voor dat onze klanten alles in huis hebben zonder dat ze daar zelf voor moeten bellen. Wij komen namelijk periodiek langs bij klanten en op die manier nemen wij de bevoorrading dus volledig uit handen, waardoor bedrijven hun koffie zelf niet in de gaten hoeven te houden. Wat ons daarnaast uniek maakt, is dat we écht meedenken met onze klanten. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat medewerkers tevreden zijn en zich gewaardeerd voelen? Hoe draagt koffie bij aan de duurzaamheidsdoelen van een bedrijf? Het gaat verder dan lekkere koffie.”

Snelle service
Met die succesvolle manier van werken wordt Orange Blend dus steeds groter. “We zien dat steeds meer bedrijven de drie grote landelijke spelers verruilen voor Orange Blend. Dat is natuurlijk heel erg mooi om te zien”, vertelt Vousden, die denkt dat dit ook vooral met een stukje snelle service te maken heeft. “We richten ons niet voor niets specifiek op de regio Noord-Brabant en Limburg. Grote bedrijven hebben vaak toch iets meer moeite om goede en snelle service te bieden. Dat is in ons geval juist een grote kracht. Als er bij VVV bijvoorbeeld iets aan de hand is met een koffieautomaat, dan is het een kwestie van één belletje en kunnen we er binnen een kwartier zijn. Dat is een service die de grote landelijke spelers niet kunnen bieden. Daarnaast denk ik dat het ook gewoon fijn is om samen te werken met bedrijven uit dezelfde regio zodat je elkaar sterker kunt maken.”

Volgende stap
Via samenwerkingen in de regio probeert Orange Blend ook steeds meer in te zetten op duurzaamheid, wat de komende jaren een belangrijke pijler zal worden. “Orange Blend wil een challenger zijn met grote ideeën. Wij staan voor eerlijke koffie op de werkvloer en dat is in onze sector zeker niet vanzelfsprekend. In de komende jaren willen wij koploper worden op het gebied van duurzaamheid, zorgen voor een eerlijke verdeling binnen de koffieketen en lokaal waarde toevoegen op maatschappelijk vlak. Om dit te bereiken hebben we geïnvesteerd in een duurzaamheidsmanager die samen met de rest van de organisatie ervoor gaat zorgen dat we dat uitdagende doel gaan behalen en dat de duurzaamste koffieleverancier uit Venlo komt!”

Dit interview komt uit het VVV-Venlo Businessmagazine 23-24. Klik hier om het volledige magazine te lezen.

Media