Alles heej is VVV! De Koel! De Club! De Kleure!
Woensdag 14 Augustus 2024

Update Guus Pennings: “We kijken allemaal uit naar de eerste thuiswedstrijden”

Guus Pennings is inmiddels alweer ruim twee maanden actief als algemeen directeur van VVV-Venlo. De hoogste tijd dus voor een update van Pennings, die de actualiteiten binnen de club bespreekt en uitkijkt naar het nieuwe seizoen in Covebo Stadion – De Koel –.

Na zijn aanstelling als nieuwe algemeen directeur moest Pennings nog een paar maanden geduld hebben voordat hij daadwerkelijk aan de slag kon in De Koel. Inmiddels Pennings helemaal gesetteld en is hij klaar voor de eerste thuiswedstrijd tegen Vitesse. “De afgelopen periode stond vooral in het teken van kennismaken met de club en alle mensen eromheen. Dan merk je al snel hoeveel mensen er betrokken zijn bij VVV. Het is mooi om te zien hoeveel medewerkers, vrijwilligers, supporters, partners en leden van Ald VVV zich inzetten voor de club. Ik heb zelf kunnen ervaren dat VVV leeft in de regio met drukbezochte oefenwedstrijden en dat hopen we in de competitie door te trekken. Ook bij trieste gebeurtenissen zoals het overlijden van ons clubicoon Wiel Teeuwen heb ik de saamhorigheid rondom de club mogen ervaren. De manier waarop in het stadion afscheid van Wiel is genomen vond ik indrukwekkend.”

De start van een nieuw seizoen
Nu de voorbereiding erop zit en het nieuwe seizoen in de Keuken Kampioen Divisie van start is gegaan, begint het echte werk voor VVV en voor Pennings. “Op bezoek bij ADO Den Haag hebben we het eerste punt weten te pakken en nu is het tijd voor de eerste thuiswedstrijd tegen Vitesse. Met onze kleine organisatie hebben we naar dit moment toegewerkt en ik wil alle collega’s bedanken voor hun inzet de afgelopen maanden. Nu is het aan de spelers op het veld en ik kijk er enorm naar uit om hen in actie te zien voor al onze trouwe supporters. Met de thuiswedstrijd tegen Roda JC op de planning na het duel met Vitesse kunnen we uitkijken naar twee hele mooie affiches in De Koel en ik hoop natuurlijk dat we daarbij kunnen rekenen op zoveel mogelijk steun vanaf de tribunes. Inmiddels zijn er meer dan tweeduizend seizoenkaarten verkocht. Daar zijn we natuurlijk blij mee, maar we lopen nog wel iets achter op het aantal van vorig seizoen. Dat hopen we de komende tijd nog in te lopen en ik wil onze trouwe achterban dan ook zeker oproepen om deze week nog een seizoenkaart te kopen. We kijken er allemaal naar uit om er direct vanaf de eerste twee thuiswedstrijden een mooi seizoen van de maken in De Koel!”

dscf9901.jpg

Realistische ambitie
Pennings hoopt op een succesvolle jaargang voor VVV, maar weet tegelijkertijd waar de club vandaan komt en waar het nu staat. “De realiteit is dat we qua begroting halverwege het rechterrijtje in de Keuken Kampioen Divisie staan. Dat besef moet er bij iedereen zijn. We blijven als club ambitieus, maar we zijn ook realistisch. De club zit in een fase waarin het jonge spelers moet ontwikkelen en jeugdspelers versneld zal moeten laten doorstromen om op termijn weer aan te kunnen haken. Daarom is er ook bewust gekozen om een sterke technische staf neer te zetten die zich heeft bewezen in het ontwikkelen van jonge talenten. We zullen heus wel eens ons hoofd stoten, maar we zijn ervan overtuigd dat deze staf het maximale uit deze selectie kan halen. We gaan er samen alles aan doen om sportieve successen te boeken en het Venlose publiek te vermaken. Deelname aan de play-offs zou dan natuurlijk de ultieme beloning zijn, maar we weten dat we flink zullen moeten overpresteren om dat voor elkaar te krijgen met de huidige concurrentie.”

De jeugd heeft de toekomst
De selectie van VVV bestaat dit seizoen voor een groot uit spelers uit de eigen jeugd en jonge talenten die van buitenaf zijn binnengehaald. Dat heeft ook zo zijn charmes, ziet Pennings. “Momenteel bestaat onze selectie voor zo'n vijftig procent uit spelers uit de eigen jeugd. Tim Braem en Naim Matoug zijn natuurlijk het perfecte voorbeeld. Door de fase waarin de club zit, hebben zij in de voorbereiding hun kans gekregen en het is mooi om te zien hoe ze die met beide handen hebben aangegrepen. Tim en Naim zijn twee jongens uit de regio die nu definitief bij de selectie zitten en daarmee zijn ze ook direct een voorbeeld voor andere jeugdspelers. We zijn er trots op dat zij hun officiële debuut inmiddels zelfs gemaakt hebben. De jeugdopleiding is een belangrijke levensader voor VVV en we zijn dan ook blij dat we met Thijs Matla als nieuwe hoofd jeugdopleiding ook dat onderdeel van de club blijven ontwikkelen. We zijn druk bezig met een aantal aanpassingen waarmee we een nog beter opleidingsklimaat willen creëren. Daar willen we ook op onze kanalen meer zichtbaarheid aan geven.”

Nieuw hoofdsponsorconcept
Een andere belangrijke ontwikkeling voor de club is het vernieuwde hoofdsponsorconcept en de verlenging van de samenwerking met trouwe partners. Daarbij zet de club steeds meer in op duurzame en langdurige samenwerkingen. “We zijn heel erg blij dat verschillende grote partners zich voor meerdere jaren verbonden hebben aan VVV. Daarnaast zijn we blij dat we met het nieuwe concept met Venlo.fit op ons wedstrijdshirt een nieuwe weg in kunnen slaan. We zijn Seacon Logistics en Belden dankbaar dat zij zich als eerste hebben gecommitteerd aan deze nieuwe samenwerking. Daarbij is de kracht van het collectief belangrijk en zetten we samen in op de gezondheid van de regio en van medewerkers van onze partners. De eerste reacties op dit nieuwe concept zijn erg positief en we hopen dan ook dat we nog meer partners bekend kunnen maken die zich hierbij aansluiten. We hebben de steun van het regionale bedrijfsleven als club namelijk hard nodig.”

a7404088.jpg

Horeca in eigen beheer
Met ingang van het nieuwe seizoen heeft VVV de horeca in De Koel weer zelf in handen. Na het faillissement van horecapartner is ervoor gekozen om de horeca in eigen beheer te nemen met Justin Noldus als horecamanager. Een keuze die kansen biedt volgens Pennings. ““We zien dit als een mooie kans voor de club om supporters en partners een nog betere ervaring in ons stadion te kunnen bieden. In de persoon van Justin hebben we bovendien een vertrouwd gezicht in huis als horecamanager en daarnaast willen we de handen ineen slaan met verschillende lokale bedrijven. Op die manier versterken we de band met de regio en kunnen we samen met de juiste partners de horeca in De Koel naar een hoger niveau kunnen tillen. De horeca in het stadion is de afgelopen periode volledig herzien en als club willen we nu inzetten op efficiëntie en kwaliteit.”

Oplevering geluidsinstallatie
In De Koel wordt al geruime tijd gewerkt aan een nieuwe geluidsinstallatie. De afgelopen maanden zijn deze werkzaamheden vanwege de WHOA-procedure echter stil komen te liggen. Maar inmiddels heeft Pennings ook hierover goed nieuws te melden. “Helaas heeft de oplevering van de geluidsinstallatie flinke vertraging opgelopen. We zijn blij te kunnen melden dat de financiering inmiddels rond is en dat de laatste hand kan worden gelegd aan de oplevering van de nieuwe geluidsinstallatie. Dit zal in ieder geval dit seizoen nog gebeuren, maar we hopen zelfs dat we de nieuwe geluidsinstallatie voor het einde van het huidige kalenderjaar in gebruik kunnen nemen. Daarnaast voeren we nog een aantal andere noodzakelijke aanpassingen aan ons stadion door zodat De Koel vergunning technisch helemaal voldoet en de beleving voor onze supporters een impuls krijgt.”

Tot snel in De Koel!
Nog maar twee dagen en dan staat de eerste officiële thuiswedstrijd op de planning. En dus sluit Pennings af met een oproep om massaal naar het stadion te komen. “We kijken er enorm naar uit om samen met onze supporters en partners in stijl te beginnen. Met twee mooie affiches tegen Vitesse en natuurlijk Roda JC moet dat helemaal goedkomen. Ik hoop iedereen de komende weken dan ook te zien in De Koel zodat we er samen een mooie start van een hopelijk succesvol seizoen van kunnen maken!”

Bestel nu jouw seizoenkaart of losse tickets via onderstaande knop en ben erbij in de thuiswedstrijden tegen Vitesse en Roda JC!

dscf9273.jpg