Alles heej is VVV! De Koel! De Club! De Kleure!
Woensdag 29 November 2023

Wedstrijdsponsorschap bij VVV-Venlo: “We kunnen het iedereen aanraden”

Seacon Logistics en Orange Blend waren bij de thuiswedstrijd van VVV-Venlo tegen Willem II op vrijdag 17 november als wedstrijdsponsor te gast in Covebo Stadion – De Koel –. Deze twee partners van VVV blikken terug op hun ervaring als wedstrijdsponsor en bevelen het andere bedrijven aan om dit ook eens te proberen.

Het wedstrijdsponsorschap is een mooie manier om een uniek avondje VVV te beleven voor bedrijven en hun relaties. Als wedstrijdsponsor krijg je zes businesstickets (meer is uiteraard mogelijk) met toegang tot de Rabobank Businesslounge inclusief een wedstrijddiner van drie gangen. Daarnaast krijgen deze zes personen een VVV Businesssjaal, ontvangt het bedrijf een gepersonaliseerd VVV-cadeau en krijgt het bedrijf extra exposure via onder meer de LED-boarding en een benoeming door de stadionspeaker. Bovendien mag het hele gezelschap van de wedstrijdsponsor het heilige gras van De Koel betreden voor een uniek fotomoment.

Avondje uit
Tijdens de wedstrijd tegen Willem II waren Seacon en Orange Blend twee van de vier wedstrijdsponsoren. Ondanks het teleurstellende resultaat (VVV verloor met 1-3) beleefden zij een mooie avond in De Koel, zo vertelt Anita Keunen, die vanuit haar functie als Sales & Marketing Assistant bij Seacon aanwezig was. “Het is gewoon een leuk avondje uit met een lekker diner en een drankje, ook als je geen grote voetballiefhebber bent. Door de drukte is het eigenlijk direct gezellig als je binnenkomt en die gezelligheid blijft de hele avond. Dat het resultaat dit keer wat minder was, maakt voor de beleving dan nog niet eens zo veel uit.”

Klanten iets extra’s bieden
Seacon gebruikt het wedstrijdsponsorschap vooral om klanten uit te nodigen voor een avondje VVV en dat valt doorgaans goed in de smaak. “Het wordt altijd goed ontvangen door onze gasten. Ze waarderen het dat we dit als bedrijf doen en ze vinden het ook altijd een leuke ervaring. Een van de hoogtepunten blijft daarbij toch altijd de foto die op het veld gemaakt wordt. Voor onze gasten is het altijd een speciaal moment om de bekende trap af te lopen en via de spelerstunnel het veld te betreden. We vinden het heel fijn om onze klanten op die manier een unieke avond te kunnen bieden met het wedstrijdsponsorschap”, aldus Keunen.

Ook Orange Blend was tegen Willem II van de partij als wedstrijdsponsor en dat was de eerste keer voor Mayk Vousden, regiomanager van Orange Blend. “Ik moet zeggen dat mijn verwachtingen echt zijn overtroffen. De businessruimte in De Koel is een hele uitnodigende setting om klanten eens in een leuke en informele sfeer te spreken. Zowel het diner als het borrelen na het diner en na de wedstrijd is erg gezellig.” Ook Orange Blend gebruikt het wedstrijdsponsorschap om klanten mee te kunnen nemen naar een wedstijd van VVV. “We willen graag iets extra’s doen voor onze klanten en dit is een hele leuke manier.”

De ideale plek om te netwerken
Daarnaast zijn er volgens Vousden nog meer goede redenen om eens als wedstrijdsponsor een wedstrijd  bij te wonen. “Je steunt de club en het is ook marketingtechnisch interessant omdat je naam veel voorbij komt rondom de wedstrijd. Bovendien spreek je op zo’n avond veel mensen en dat heeft mij tegen Willem II bijvoorbeeld twee gesprekken met potentiële nieuwe klanten opgeleverd. Je kunt er als bedrijf dus ook nog echt iets aan hebben naast het feit dat het een mooie manier is om iets voor je bestaande klanten te doen. We kunnen het iedereen dan ook aanraden om het eens te proberen!”

Interesse om wedstrijdsponsor bij een thuiswedstrijd van VVV-Venlo te worden? Klik hier voor meer informatie over het wedstrijdsponsorschap of stuur een mailtje naar onze commerciële afdeling: commercie@vvv-venlo.nl.