
De kracht van een sterk netwerk bewijst zich niet alleen in het opbouwen van relaties, maar juist ook in het behouden ervan, zelfs wanneer je van werkgever verandert. Dat dit het geval is bij VVV-Venlo bewijzen Frank van Vuuren en Frank Niessen.
Van Vuuren en Niessen zijn lid van de Young Business Club (YBC) van VVV en zij kozen er bewust voor om hun betrokkenheid bij de club voort te zetten, ook na een nieuwe stap in hun loopbaan. Hun verhalen zijn verschillend, maar tonen allebei dezelfde overtuiging: het VVV-Venlo Netwerk en de YBC zijn van blijvende waarde.
‘De rest is geschiedenis’
"Inmiddels meer dan zeven jaar geleden werd ik benaderd door Steffie Koopmans, toenmalig accountmanager van VVV-Venlo, met de vraag of de YBC iets voor mij zou zijn”, blikt Van Vuuren terug. “Aanvankelijk was ik wat terughoudend, maar het idee om snel nieuwe relaties te leren kennen in Venlo en omstreken sprak me toch aan. ‘We kijken het wel een jaartje aan,’ zei ik toen nog. De rest is geschiedenis."
Voor Van Vuuren betekende de Young Business Club veel meer dan alleen zakelijke connecties. Het leverde hem niet alleen relaties op in Noord-Limburg, maar ook vriendschappen. "De YBC is een club van ambitieuze professionals die je écht leert kennen, zowel tijdens wedstrijden als tijdens de vele informele events. Van samen de stad in, een hapje eten tot aan tripjes naar de skipiste. Het netwerk is sterk en hecht."
Recent maakte Frank de overstap van AIM Executive Search (Onderdeel van Aeternus Corporate Finance) naar Newtone Adviseurs & Accountants (het voormalig Koenen en Co), waar hij zich inzet binnen de HRM-werkgeversdesk. Tijdens deze overstap stond één ding voor hem als een paal boven water: hij wilde de YBC trouw blijven. "Dat was een bewuste keuze. De investering van de afgelopen jaren is van waarde geweest en die wil ik voortzetten. Gelukkig zag ook Bart Kranen, partner bij Newtone, de meerwaarde hiervan in."
‘Een gouden greep’
Niessen werkt sinds 2011 in de regio Noord-Limburg. "Als niet-Venlonaar merkte ik dat het lastig was om écht binnen te komen in het lokale netwerk. Mensen hoorden zelfs aan mijn accent dat ik niet uit de regio kwam," lacht hij. "Dat was voor mij hét signaal: als ik hier voet aan de grond wil krijgen, moet ik investeren in mijn netwerk."
Die investering deed hij in september 2017 door zich aan te sluiten bij de YBC van VVV. "Een gouden greep! Tijdens de events en informele bijeenkomsten leerde ik veel mensen kennen. Maar misschien nog wel belangrijker: als je tijd en moeite investeert, openen mensen ook hún netwerk voor jou."
Zijn betrokkenheid groeide gestaag en in 2021 werd hij zelfs bestuurslid van de YBC. Toen hij begin 2025 de overstap maakte naar Minds & More, was het dan ook geen vraag of hij VVV trouw zou blijven als sponsor. "De keuze was vanzelfsprekend. Het netwerk van VVV heeft mij veel gebracht en daar wil ik iets voor terug blijven doen."
De kracht van een blijvend netwerk
Twee Franks, twee verhalen, één duidelijke conclusie: een sterk netwerk overstijgt de grenzen van functies of werkgevers. Van Vuuren en Niessen zijn het levende bewijs dat het netwerk en de YBC van VVV niet alleen een plek zijn om te starten met netwerken, maar vooral een plek om te blijven bouwen, ongeacht de volgende stap in je eigen loopbaan.
Benieuwd wat het VVV-Venlo Netwerk of de Young Business Club van VVV-Venlo voor jouw bedrijf kan betekenen? Stuur dan een mailtje naar commercie@vvv-venlo.nl.